Hoe kan het dat mijn pc zelf mappen aanmaakt?

Mijn pc maakt zelf mappen aan met de naam C. In die map staat dan weer een Windows map met voor mij wat onbekende troep. Wat kan dit zijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dit lijkt me of een virus of slecht geprogrammeerde software. Als je dit programma of virus wilt betrappen, kun je Comodo Internet Security installeren en dan HIPS instellen, wat staat voor "host-based intrusion prevention system". Als je HIPS instelt op 'paranoid' vraagt je PC voor alle handelingen die op je PC worden uitgevoerd toestemmingen, dus ook bij het aanmaken van mappen. Zo kun je erachter komen welk programma mappen aanmaakt.

Noot: je moet wel andere antivirus- en firewallprogramma's uitschakelen als je Comodo Internet Security installeert (of juist daarvan de module firewall en antivirus uitschakelen). Meer dan 1 antivirus of firewall geeft vaak problemen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat klopt, was ik ooit zwaar van onder de indruk :)

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk een verkeerd ingesteld programma, of een slecht (in de zin van: amateuristisch) geschreven programma.

Ik vermoed dat het programma wat tijdelijke bestanden wil opslaan, bijvoorbeeld in de standaard Windows-map C:\Windows\Temp . Of het wil in een andere Windows-map iets opslaan.

Normaal gesproken kan een programma opvragen in welke map Windows staat. Dat kan bijvoorbeeld via de omgevingsvariabele %windir% .

Een slecht geprogrammeerd programma gaat er soms (ten onrechte) van uit dat de Windows-map altijd C:\Windows heet. Als dat dan ook nog eens verkeerd is geprogrammeerd, en zodoende C\Windows is geworden, gebruikt het programma niet C:\Windows\eenofanderemap , maar maakt het binnen de huidige werkmap een map C\Windows\eenofanderemap .

Misschien kun je ontdekken welk programma deze ongein uithaalt door te kijken naar de namen van de bestanden die het maakt, of door de inhoud te bekijken. Lukt dat niet, dan kun je proberen of je de bestandsdatum en -tijd kunt relateren aan iets dat jij met je computer doet.

Cryofiel